Manouman leirin jälkeen ollaan treenattu seuraamista Peltosen Helenan valvovan silmän alla. Kuten arvata saattaa niin se on ollut aika kaukana siitä mitä se oli leirillä. Toro on ollut vinossa ja mun käsi liidellyt ja heilunut kuinka sattuu. Käskyt ja kehut unohtuu ja kaikki on yhtä säätämistä. Alku menee aina siinä että mun käsi ettii paikkaa ja sitte kun se vihdoin alkaa löytyä, koira on jo niin uuvuksissa, että pitää lopettaa?!? Kyllä voi olla vaikeeta...

Jäljellä ollaan käyty ahkerasti. Olin onneni kukkuloilla Kaalamon Terhin leirin jälkeen kun kaikki meni niin hyvin, mutta palasin kyllä aika pian takaisin maan pinnalle kun leirin jälkeen käytiin tekemässä jälki... Muutamat jäljet poljettiin otsalampun voimin ja parina viikonloppuna otin oikeen jälkimaratoonin. Toro on alkanut nostella päätään jäljellä ja mun silmään näyttäis ihan siltä kun se kattois aina seuraavan askelen ja "sukeltaa" sinne, vaikka en ookkaan enää tampannu maata niin puhki, kuin leirillä ja oon yrittäny namupalat piilottaa hieman ruohon alle ;) Viikko takaperin Toro ilmaisi ruokakupin jäljen päässä menemällä maahan ilman käskyä ENSIMMÄISEN kerran. Taas ehdin iloita liian aikaisin, vaikka äitini lohduttavasti sanoikin "älä nyt sitten luule että se seuraavan kerran menee" ja eihän se menny!! Se onkin nyt viimeisin jälki mitä ollaan tehty.

Viime viikonloppuna 3.11 olin Helenan kanssa Jämsänkoskella seuraamassa käyttöominaisuustestiä. Oli todella mielenkiintoista olla toisen kerran mukana kyseisessä tapahtumassa. Siitä onkin nyt vuosi kun se viimeksi järjestettiin Luomen koululla ja silloin tämä kaikki sai alkunsa. Viimeksi olin matkassa Riston kanssa ja kaikki oli meille yhtä hepreaa, katsottiin vaan että "voi ku ihana koira, vielä ihanampi ja tosi ihana" eikä ajatustakaan siitä että siinä voi olla jotain muutakin =) Oikeastaan ainut asia minkä muistan todella hyvin siitä viime testistä on "isä Klentsu", joka ei ollut edes testattavana. Klentsu vei kyllä meidän molempien sydämmet ja puhuttiin siitä varmaan toista viikkoa testin jälkeen =) Nyt kuitenkin hieman osasi jo itsekin seurata testin kulkua ja huomata koirista erinäisiä asioita ja ymmärsin jopa Mikon sepustuksista jotain ;) Tuntuu että tämä vuosi on mennyt niin nopeasti ja olen oppinut niin paljon ja silti olen niiiiin pihalla....

Käyttöominaisuus testin aikana Risto oli kotona "lapsenvahtina" ja soitteli, että lunta oli tullut yön aikana sellaset 5 cm. Toro oli kuulemma ollu onnesta soikeena ku oli päässy pihalle ja juossu nenä maassa, lumi pöllyten ympäri takapihaa lähemmäs puoli tuntia.

Varmaan jää jälki nyt pikoihin tauolle, vaikka nuo ensilumet sulivatkin jo pois ja nyt tulee vettä taivaan täydeltä ilmeisesti koko tämän viikon. Mua ei kyllä haittaa, koska joudun jokatapauksessa olla tämän viikon joka päivä kellon ympäri töissä kun on kertynyt hieman rästejä, joten treenamaan en ehtisi kuitenkaan. Risto saa ulkoiluttaa Toroa tuolla vesisateessa, joten ei mua kyllä yhtää haittaa =)  Just lueskelin tossa treenipäiväkirjaa ja jälkiä on tullut poljettua tänä kesänä semmonen rontti 60.

1041887.jpg

Kuvan ottanu: Risto Riihiluoma =)